13 okt. 2012

Sund frukost för en sund kropp




En sund kost ökar chanserna till en frisk kropp och hud. Genom det vi äter ger vi kroppen bränsle till cellförnyelse och reparation. En kost rik på vitaminer, antioxidanter, proteiner, långsamma kolhydrater och hälsosamt fett ger dig större chanser till ett hälsosammare liv med en friskare kropp.

Dagens frukost bestod av färskpressad juice i min, ovärderliga, råsaftcentrifug. Jag stoppade i apelsiner, svartvinbär, ingefära, citron, äpplen och morötter. 

Därefter gjorde jag en smoothie med svartvinbär, vatten, bananer, jordgubbar, blåbär, hallon, spenat och lite av Renee Voltaires hampaprotein. Jordgubbarna var lite frusna så smoothien blev nästan som mjukglass. Toppade med smultron blev det supergott! Till det åt jag surdegsbröd, stekta ägg och tonfisk. 

3 kommentarer:

  1. Hej, jag undrar vilken råsaftcentrifug du använder? Jag funderar på att skaffa en men har dålig koll på utbudet?

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! Ursäkta att jag inte har svarat tidigare, såg inte din fråga förrän nu. Jag har en råsaftcentrifug från Philips som jag är nöjd med, men jag har inte testat någon annan heller. Det är 5 delar att diska och vissa tycker att det är jobbigt, men jag vet inte om det finns någon som har färre delar heller. Jag tycker att den goda juicen är värd lite diskning :-) Här nedan har jag försökt få in en länk till den centrifug som jag har.

      Lycka till med ditt köp!

      //Ulrica

      http://www.philips-shop.se/store/catalog/koeksapparater/juicemaskin/aluminium-collection-800-w-2-l-med-xl-roer/productdetail/HR1866_00_SE_SHOPPUB/SE/sv

      Radera
    2. Tack!
      Det får nog bli en sådan :)

      /Ulrika

      Radera